Sassy – Einde van de samenwerking

Sassy – Einde van de samenwerking
december 12, 2018 New Creations

In deze blog lees je een korte samenvatting over de samenwerking met Sassy. Hierbij leggen we uit waar het volgens ons is mis gegaan en wat wij in de toekomst beter kunnen doen om zo’n samenwerking succesvol te laten verlopen.

14/09 – Eerste gesprek Sassy
Tijdens het eerste gesprek hebben we duidelijk aangegeven wat de opdracht namens school is. Ook hebben we besproken hoe we hier invulling aan willen geven de komende 20 weken. Afspraken tussen opdrachtgever en ons op dat moment waren:
–     Eventueel ruimte voor budget
–     Commitment
–     Toegang tot data en inloggegevens
Bij dit gesprek waren Juliët en Alyssa aanwezig. Er was nog een andere optie als opdrachtgever open. We spraken af dat we met de groep gingen bespreken met welke opdrachtgever we door wilden gaan en zouden dit middels mail doorgeven.


28/09 – Tweede gesprek Sassy
Bij het tweede gesprek waren alle groepsleden aanwezig. Jessica kon op deze manier iedereen uit deze groep zien. We hebben een klein opzetje gemaakt wat we in gedachte hadden precies te gaan doen. Ook hebben we uitleg gegeven over de analyses waar we ons de eerste periode mee bezig zouden houden. Tijdens het tweede gesprek hebben we duidelijk nog eens de afspraken tussen ons bevestigt en Jessica stond hier volledig voor open.


29/09 – 12/11 – contact via mail
In de tussentijd hebben we via de mail contact gehad over een aantal vragen die we nog hadden. Daarnaast heeft Marjolein haar kort gezien tijdens het afleveren van de enquêtes. Bij de enquêtes merkten we voor de eerste keer dat ze een beetje weerstand op begon te bouwen. Ze kon zich totaal niet vinden in een vraag op de enquête en die moesten we er dan ook afhalen.


13/11 – Derde gesprek Sassy
Tijdens het derde gesprek hebben we door middel van een presentatie onze bevindingen voorgelegd. Deze bevindingen hebben we direct gekoppeld aan werkzaamheden waar we ons graag mee bezig wilden houden. Tijdens dit gesprek gaf ze duidelijk aan ook zelf nog inspraak te houden op bijvoorbeeld social media. Wij hebben dit weten te compenseren door vanuit New Creations op maandag, woensdag en vrijdag te willen posten waardoor zij nog de mogelijkheid had om op dinsdag, donderdag en zaterdag te posten. Ook had ze veel weerstand tegen de nieuwsbrief. We merkten duidelijk dat ze haar twijfels had bij de bevindingen, maar zij ermee akkoord te gaan. Om dit alles te bevestigen spraken we af om via de mail te laten weten welke gegevens en bestanden we van haar nodig hadden. In deze mail hebben we ook nog eens duidelijk aan het licht gebracht wat wij precies wilden gaan doen.


15/11 – Mail contact
Op deze mail kregen wij nauwelijks antwoord. Na twee dagen hebben wij nog eens een extra mail verstuurd waarin we duidelijk op een rijtje hebben gezet welke foto’s we van haar wilden ontvangen, want ook dit wilde zij niet loslaten en zelf blijven doen. We hebben na vier dagen enkel reactie gehad op deze mail en hadden dus tot dan toe nog steeds geen inloggegevens voor social media. Dit betekent dat wij niks hebben kunnen doen.


23/11 – Mail contact 2
Na 15 november hebben we onze vraagtekens achter de samenwerking met Sassy gezet. We merkten in zoverre weerstand dat we ons afvroegen of dit wel haalbaar was om werk te kunnen verzetten. Dit hebben we met onze coach, Valerie, besproken en aan de hand hiervan hebben we op 23 november een laatste mail verstuurd. In deze mail hebben we haar op een nette manier verteld dat we deze weerstand voelen en graag van haar zouden willen horen of zij de samenwerking nog wel ziet zitten. 26 november bevestigde zij ons gevoel via de mail. We hebben via WhatsApp met haar een belafspraak gemaakt op donderdag. Alyssa heeft haar op donderdag via de telefoon gesproken en daarbij is na een kort telefoongesprek de samenwerking stopgezet. Zij had niet genoeg vertrouwen om de inloggegevens te sturen. Ook had ze het gevoel dat er meer werk opgelegd werd dan dat ze geholpen werd.

VERBETERPLAN
Vanuit de samenwerking met Sassy hebben wij een aantal punten waar wij van kunnen leren en wat we de volgende keer anders kunnen doen. Hieronder som ik deze punten kort op:
–     Samenwerkingscontract met duidelijke afspraken
–     Een andere vorm van contactmomenten, bijvoorbeeld wekelijks telefonisch en eens in de twee weken afspraak op locatie
–     Een andere dynamiek in de groep, de groep was erg opgedeeld waardoor er verdeeldheid is ontstaan rondom de opdrachtgevers
–     Vanaf het eerste moment duidelijkheid creëren over welke werkzaamheden wij volledig mogen oppakken en welke werkzaamheden niet

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*