Sassy – Presentatie uitkomsten analyses periode 1

Sassy – Presentatie uitkomsten analyses periode 1
december 12, 2018 New Creations

Zoals afgesproken met onze opdrachtgever ‘Sassy’ zouden we na de eerste 10 weken ons onderzoek presenteren aan de eigenaresse van Sassy, Jessica. Alyssa en Juliet zijn gedurende de eerste 10 weken het aanspreekpunt geweest voor Jessica en om deze reden is er besloten om de presentatie te laten geven door Alyssa en Juliet.

De presentatie

De presentatie vond plaats op 11 november 2018 om 09.00 uur. In deze presentatie hebben we de volgende dingen besproken:

  • Vraagstuk
  • Doelstelling
  • Doelen voor de laatste 10 weken incl. productomschrijvingen
  • 0-meting van de customer journey
  • Diverse prototypes

Hieronder zie je alle dia’s van onze presentatie

Juliet is begonnen met de introductie van de presentatie. Hierin is het vraagstuk met bijhorende doelstelling herhaald. Vervolgens zijn de beroepsproducten toegelicht. Juliet heeft verteld dat we graag bezig willen gaan met het vergroten van de naamsbekendheid. Om dit te realiseren gaan we bezig met het opzoeken van interactie met de klant via social media. Hiervoor zijn er speciale Instagram post ontworpen. Ook hebben we voorgesteld om een interview met haar af te nemen om in het tijdschrift ”In de buurt Zwolle” te komen. Dit zal meer naamsbekendheid voor Sassy genereren.

Als laatste zagen we kansen liggen op gebied van online adverteren. Dit om de positie in de top of mind awareness te vergroten (zie huidige customer journey). We hebben uitgezocht op welke kanalen, welke berichten het beste gepost konden worden. Instagram bleek met meest ideale kanaal te zijn voor Sassy.

Alyssa heeft toelichting gegeven op het onderdeel online interactie vergroten. Dit heeft wel degelijk overeenkomst met het onderdeel naamsbekendheid vergroten. Om de online interactie te vergroten gaan we aan de slag met het opzetten van meer interactie tussen de klanten op social media. De doelstelling die we hiervoor gesteld hebben was min. 15 reacties onder een post.

Daarna is er toegelicht door Alyssa dat we een nieuwsbrief willen inzetten om de huidige klanten meer te binden aan het merk Sassy.

Om een nieuw ontwerp voor social media post uit te brengen hebben wij bedacht om kledingcombinaties te gaan ontwerpen. Gericht op vrouwen die het moeilijk vinden om kleding te combineren.  Door dit soort post in te zetten brengt Sassy haar eigen collectie beter op de markt en krijgen klanten vervolgens meer inspiratie.

Tot slot is er teruggekoppeld vanuit Juliet naar de gestelde doelstelling.

Customer journey

In het ASC portfolio is onderzoek gedaan naar de huidige customer journey (0-meting) van Sassy. Hierin komt duidelijk naar voren via welke kanalen en/of manieren de klant momenteel in contact komt met Sassy. Om deze mogelijkheden te behouden en zelfs in de toekomst uit te breiden hebben wij gekozen voor bovenstaande benoemde beroepsproducten. Jessica vond het erg leuk om te zien hoe de reis van haar klant op dit moment is.

Prototypes

Gericht op het online adverteren is er een ontwerp gemaakt voor het adverteren op Facebook.

Voor het beroepsproduct kledingcombinaties is er een prototype ontwikkeld die weergeeft hoe het ontwerp er uit zou kunnen zien.

Voor afwisseling in de content op Instagram is er gekozen om quote post te ontwerpen met als doel hier een vraag aan te hangen die interactie tussen de klanten opwekt.

Zoals beschreven staat in deze blog is helaas de samenwerking met Sassy beëindigd.

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*